28.1.21

Vlaggenlijn als December Daily

Het is al even geleden sinds mijn laatste blogpost maar ik heb in de tussentijd niet stilgezeten. Voor deze Inspiratiepost ben ik aan de slag gegaan met de Dutch Doobadoo letter stencils, gekocht op een beurs maar thuis in de kast beland en nooit gebruikt. Met de feestdagen in het vooruitzicht leek het me leuk om met dit materiaal een vlaggenlijn te maken. Terwijl ik passende spullen bij elkaar zocht kwam het idee om de vlaggen later ook nog voor iets anders te gebruiken.

In 2016 maakte ik uit nieuwsgierigheid een December Daily omdat ik leuke voorbeelden voorbij zag komen op Pinterest. Het idee was om dit eenmalig te doen maar inmiddels staan er al verschillende Daily's in de kast☺... zo leuk om door de albums te bladeren en in vogelvlucht de laatste maand van het jaar te bekijken. Daarom ga ik de achterkant van de vlaggen gebruiken om een 2020 December Daily te maken.

Ik realiseerde me wel dat ik hiermee aan een project ging beginnen wat behoorlijk veel tijd in beslag zou nemen. Waarom er dan niet gelijk een stappenplan bij maken?

Dit is een gedeelte van de vlaggenlijn omdat ik het anders niet goed op de foto kon krijgen. De hele tekst luidt GEZELLIGE DAGEN EN EEN MOOI 2021

Met een voor- en achterblad precies genoeg vlaggen om pagina's in mijn album te maken.

Het begon met de Dutch Doobadoo Letter Stencils, daarbij oud en nieuw materiaal gezocht en producten van Anna Gretha Design en Meaningful-Craft Designs gebruikt.

Velen van jullie weten ongetwijfeld hoe je de stencils gebruikt maar om me heen hoor ik regelmatig dat mensen hiermee willen knutselen maar eigenlijk niet precies weten hoe ze moeten beginnen. Daarom deze uitleg en wie weet geeft het net dat zetje om het proberen.

Met een kartonnen mal (achterkant van A5 schrijfblok) kan ik uit A4 cardstock 2 vlaggen snijden.

Alle letters van de tekst teken in 2x, op wit cardstock de grootste en op designpapier de kleine letter.

Daarna embos ik bijpassende kleuren cardstock uit een A6 blok en bewerk dit met Gilding Polish Silver Dream.

Letters en cardstock op de vlag geplakt en de letter nogmaals getekend met een zwarte fineliner. Daarna de randen van de vlaggen met Gilding Polish Silver Dream bewerkt.

Voor het versieren heb ik de Meaningful Christmas stempels en stansen gebruikt.

Na de feestdagen de vlaggenlijn losgemaakt en kon ik starten met het inplakken van de decemberfoto's, teksten en kaartjes.

Van het album laat ik de voorkant en een aantal dagen zien. De andere dagen zijn gemaakt met foto's van gezin en familie. Door de tekst op volgorde te leggen krijg je bij de letter en lege achterkant van de vorige letter. Deze ruimte heb ik gebruikt voor de foto, tekst of kaart van die dag. Het tekstje begint met de eerste letter van de grote letter.

 






Het was een hele klus maar ontzettend leuk om te maken. Voor dit project heb ik de volgende materialen van Anna Gretha Design en Meaningful-Craft Designs gebruikt:

Christmas stempel- en stansset - Stansset tabsA5 papierblok Knuffel - Stempelset Bloemen - Stempelset Knuffels - Stempelset Kerstknuffels - Stempelset BuJo.nl December - Stempelset Herinneringen (uitverkocht) - Stempelset Tijd - Stempelset Kleuren - Embossingfolder Knuffels - Embossingfolder Vlinder

Dank voor je bezoek.

Groetjes Mariska

1 opmerking:

Els zei

Super mooi Mariska en wat is er veel leuks te bewonderen.
Leuk dat briefje met dingen die niet afgelast zijn.
En ook het feestje van 35 jaar vriendschap vind ik heel gaaf.
De kerstslinger is ook heel mooi!
Dit alles is zeker een hele klus zijn geweest.
Lieve groetjes, Els